Płatki owsiane, orkiszowe, musli. Co jeść na śniadanie? [ROZMOWA Z DIETETYKIEM]

Anna Szczypczyńska
10.12.2013 08:22
A A A Drukuj
Owsianka - najlepiej z orzechami i mlekiem sojowym - obniża cholesterol nie gorzej od leków

Owsianka - najlepiej z orzechami i mlekiem sojowym - obniża cholesterol nie gorzej od leków (Fot. Shutterstock)

Mówi się, że musli to najzdrowszy pomysł na śniadanie, jednak płatki płatkom nierówne. Jak dobrać taką mieszankę, by faktycznie zacząć dzień lekko i zdrowo? Jakich dodatków używać, by mieć energię na cały dzień i dostarczyć organizmowi witamin oraz minerałów? Na te i inne pytania związane z musli oraz wszelkiego rodzaju płatkami, odpowiadają specjaliści.
Zobacz zdjęcia (7)
Komentarze (12)
Zaloguj się
  • rita.1

    Oceniono 157 razy 151

    Najbardziej popularne w Polsce jest mleko wielbłąda. Jeszcze powszechniejsze niż mleko kobyły. W każdym supermarkecie można je kupić za psi grosz.

  • glodnaa

    Oceniono 78 razy 68

    i to jest opinia pani dietetyk?
    każdy laik wie, ze płatków owsianych nie powinno się jeść na sucho. konsekwencją będzie zatrzymanie w jelitach i pęcznienie wyciągając z nas wodę. jeżeli chcemy się "zaklajstrować" na amen to polecam...
    poza tym nie rozumiem zniechęcania do jedzenia orzechów w muesli. po 1. nie ma tu mowy o orzechach smażonych i solonych tylko migdałach, nerkowca, czy włoskich. takie orzechy to źródło witamin i minerałów, a przede wszystkim białka i zdrowych tłuszczy! ponad to śniadanie powinno być kaloryczne, aby dać nam dużo energii i napędzić na cały poranek. eliminując takie produkty jak orzechy, a opierając się wyłącznie na płatkach, wodzie i owocach dostarczymy w 1 porcji ok. 200kcal, przecież to śmieszne! to jest nic jeżeli chodzi o śniadanie!
    owszem, znajduje się w tym artykule wiele interesujących i prawdziwych informacji, natomiast te 2 powyższe są katastrofalne jeżeli chodzi o edukację przeciętnej kowalskiej.
    pzdr

  • Joasia Nowak

    Oceniono 2 razy 2

    ja najczęściej wsuwam jajeczniczkęz kabanosami bekonowymi :) lepszego smaku na sniadanko sobie nie wyobrazam

  • potyrala1959

    Oceniono 4 razy 2

    Jedno jest pewne. Śniadanie trzeba zjeść. Najlepiej dostosować je do własnych gustów i pory roku.
    empiro.blox.pl/2011/11/Sniadanie-zamiast-kolacji.html

  • szars

    Oceniono 1 raz 1

    Dokładnie. Najlepiej mieszać sobie musli samemu, wg własnego uznania. Wiadomo, że nie ma sensu kupować wszystkich składników, dużych opakowań, żeby stworzyć jedną mieszankę, nie opłaca się. Ja kupuję gotowe, albo właśnie mieszam po swojemu na www.mixit.pl/ zresztą, pokochałam też ich kasze - niesamowite, pyszne i zdrowe śniadanie:)

  • inz.morszczuk

    Oceniono 1 raz 1

    I moja żona też.

  • Katarzyna Kuleczka

    Oceniono 2 razy 0

    Na znany problem surowych płatków owsianych, które nie powinny być spożywane "na surowo"- czyli bez gotowania polecamy naszą nową linię GRANERO- PŁATKI ZBOŻOWE OPIEKANE PREMIUM- Płatki te zostały już poddane odpowiedniej obróbce termicznej a potem opieczone. W związku z tym nadają się idealnie jako wkładka do jogurtów. Nasza strona: www.granero.com.pl Płatki już powoli będą pojawiać się w sklepach. Można też kupić bezpośredni u nas.

  • sky.dancer

    Oceniono 11 razy -1

    Oto kilka moich propozycji śniadaniowych:
    twojezwyciestwo.wordpress.com/2012/12/31/zimowe-sniadania/
    No i zawsze można poratować się owsianką:
    twojezwyciestwo.wordpress.com/2012/12/16/owsianka-idealne-zimowe-sniadanie/
    Miłego dnia:)

  • theorema

    Oceniono 47 razy -23

    taak...jeszcze koniecznie płatki zalać mleczkiem, dodać owoce i czekać aż wybuchnie...parę razy zrobiłam eksperyment p.t. płatki z jogurtem i jakimś owocem, a nawet z mlekiem sojowym i co...? po najdalej 20 minutach bieg kłusem do toalety. Fajnie, jak akurat jedzie się do pracy wtedy. Albo przychodzę do firmy, szefowa prosi na rozmowę, a ja przestępuję z nogi na nogę, bo zaraz będzie katastrofa. Super pomysł. Takie śniadanka to dobre dla gospodyń domowych, które po śniadaniu dalej siedzą w domu i jak je nagle "pogna", to świat się nie zawali. Przeciętny człowiek musi zjeść coś nieawaryjnego, czyli kanapki, omleta, naleśniki. A najlepiej nic, w pracy tylko jakieś zbożowe ciasteczko, żeby nie tracić niepotrzebnie czasu i energii na trawienie:)
    Z tym błonnikiem to też nie można przesadzać, u ludzi z jelitem wrażliwym, a ma je znaczna część zestresowanych ludzi, jest on wręcz niewskazany, podrażnia układ pokarmowy. Zawsze mnie też wkurzają reklamy rodzinki, która razem zapycha sie na śniadaniu jakimś twarożkiem. Przecież to nabiał, którego większość dorosłych już nie toleruje, potem cały dzień mają cierpieć? Wzdęcia, ból brzucha, albo wręcz mdłości jak u mnie?
    Niestety, ci którzy "chodzą do pracy" nie mają szans na normalne jedzenie i normalny tryb wizyt w toalecie. Zawsze pośpiech, poranne bitwy pod łazienką w rodzinie, stres i brak warunków w pracy. I trzeba się do tego dostosowywać. W wielu miejscach pracy nie ma kuchni, nie można jeść niczego poza kanapkami, od których się tyje i zapycha, ale cóż, alternatywą jest niejedzenie w ogóle. I ja tak robię.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX