Gazeta.pl > fitness >  odchudzanie

Dieta na płaski brzuch

Magda Derewecka
24.04.2014 07:43
A A A Drukuj
koniec diety

koniec diety (koniec diety)

Płaski brzuch to marzenie wszystkich kobiet. Ćwiczenia na mięśnie brzucha to jedno. Płaski brzuch to jednak zasługa odpowiednio dobranej diety. I nie chodzi wcale o rezygnowanie z ulubionych potraw. Wystarczy wybierać produkty o niskim indeksie glikemicznym. Dietetyk - Aneta Łańcuchowska z Poradni Dietetycznej "hälsa" wyjaśnia, które produkty zagwarantują płaski brzuch.

Szczupłą talię także trzeba wyćwiczyć! Trenerka radzi, jak najszybciej ją ukształtować.

Niski indeks glikemiczny na płaski brzuch

Tkanka tłuszczowa w okolicy brzucha gromadzi się, kiedy w diecie jest dużo produktów o wysokim indeksie glikemicznym (IG). Jest to wskaźnik, według którego klasyfikowane są produkty spożywcze zawierające węglowodany np. produkty zbożowe, owoce, warzywa, słodycze, w zależności od tego jak zmienia się poziom glukozy we krwi po ich spożyciu.

Wysoki IG ma: białe pieczywo, daktyle, arbuzy, bób, paluszki, popcorn, frytki, napoje słodzone.

Najniższy IG ma: większość owoców i warzyw, pieczywo razowe, kasza jęczmienna, soczewica, soja, mleko oraz makaron pełnoziarnisty.

Warto pamiętać, iż poziom IG potrawy zależy nie tylko od zawartości białka, tłuszczu czy węglowodanów, ponieważ równie ważny jest sposób przyrządzenia dania. Marchewka na surowo ma niski IG, a gotowana już bardzo wysoki. Istotny jest także stopień dojrzałości produktu, a nawet temperatura spożywanego posiłku.

Eliminując z naszego menu potrawy i produkty spożywcze o wysokim IG sprawiamy, iż tkanka tłuszczowa na brzuchu nie będzie przyrastać, natomiast wzbogacając naszą dietę produktami o wysokiej zawartości wapnia przyspieszymy jej redukcję. Dlatego zjedź więcej jogurtów naturalnych, kefirów, maślanki, mleka, napojów sojowych wzbogacanych wapniem, a także - w rozsądnych ilościach - serów żółtych.

Chcesz mieć płaski brzuch? Postaw na dietę lekkostrawną!

Kolejnym powodem, dla którego nasz brzuch nie wygląda tak, jakbyśmy sobie tego życzyły może być bardziej prozaiczny i tym samym łatwiejszy do neutralizacji. Wzdęcia - problem wielu osób - których przyczyna najczęściej leży po stronie nieodpowiedniej, ciężkostrawnej diety. Powodem wzdęć są procesy fermentacyjne zachodzące w jelitach w sposób nieprawidłowy, aby ich uniknąć należy ograniczać następujące produkty: słodkie owoce, słodycze, mleko, napoje gazowane, soki owocowe, słodziki sorbitolowe. Dieta lekkostrawna to dieta, w której miejsce warzyw kapustnych, nasion roślin strączkowych, dań smażonych, zastępujemy np. mięsem gotowanym lub pieczonym, duszonymi owocami, chlebem typu graham.

Artykuł powstał we współpracy z Anetą Łańcuchowską z Poradni Dietetycznej „hälsa” (www.halsa.pl)

Komentarze (8)
Zaloguj się
  • Oceniono 6 razy 6

    uwaga : holmes place sie lansuje . Olejcie to poczytajcie lepiej fora o tej sieci

  • 0

    znalazłam bardzo dobre poradny dla osiągnięcia płaskiego brzucha na diety-odchudzajace.info.pl/dieta-na-plaski-brzuch ważne są ćwiczenia, takie jak brzuszki, ale i taki basen czy bieganie również pomogą. Z doświadczenia wiem, że całkowicie trzeba zrezygnować z gazowanych napojów i piwa

  • Oceniono 5 razy -1

    Indeks glikemiczny to jeszcze nie wszystko. Ważny jest ładunek glikemiczny. Jeśli chcecie więcej wiedzieć na ten temat to zapraszam na cardamomma.blogspot.com

  • Oceniono 2 razy -2

    Najważniejsze przy rzeźbieniu brzucha jest ćwiczenie wszystkich dolnych partii mięśni. Polecam zapoznać się z programem zajęć na płaski brzuch w Saturn Fitness (klub Fitness Warszawa Bielany) zajęcia sa prowadzone dość często, bardzo profesjonalnie i z bardzo fajną grupą :)

  • Oceniono 10 razy -8

    Haha, też tak kiedyś szukałam „diety na brzuch”. Ale to prawda, na brzuch to mogą być co najwyżej ćwiczenia. Gorzej, jak się nie ma czasu na intensywne treningi. Oczywiście, ktoś może powiedzieć, że to tylko wymówki, ale ostatecznie nie ma to znaczenia... zbędny balast na brzuchu to niefajna rzecz. Męczył mnie ten temat dosyć długo, póki nie zobaczyłam swoich zdjęć sprzed kilku lat – po prostu się przeraziłam, ile mi przybyło w pasie tak wizualnie! Wdrożyłam dietę (bez cudów, tylko zdrowsze żarcie) i skorzystałam z zabiegu na wymrażanie tkanki tłuszczowej na brzuchu. Nazywa się to zeltiq. Taką maszynę mają w krakowskim osteomedzie. Bardzo fajna sprawa, mi pomogła i oponki prawie nie ma ;)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX