Gazeta.pl > fitness >  odchudzanie

Dieta na płaski brzuch

Magda Derewecka
23.03.2013 08:43
A A A Drukuj
koniec diety

koniec diety (koniec diety)

Płaski brzuch to marzenie wszystkich kobiet. Ćwiczenia na mięśnie brzucha to jedno. Płaski brzuch to jednak zasługa odpowiednio dobranej diety. I nie chodzi wcale o rezygnowanie z ulubionych potraw. Wystarczy wybierać produkty o niskim indeksie glikemicznym. Dietetyk - Aneta Łańcuchowska z Poradni Dietetycznej "hälsa" wyjaśnia, które produkty zagwarantują płaski brzuch.

Szczupłą talię także trzeba wyćwiczyć! Trenerka radzi, jak najszybciej ją ukształtować.

Niski indeks glikemiczny na płaski brzuch

Tkanka tłuszczowa w okolicy brzucha gromadzi się, kiedy w diecie jest dużo produktów o wysokim indeksie glikemicznym (IG). Jest to wskaźnik, według którego klasyfikowane są produkty spożywcze zawierające węglowodany np. produkty zbożowe, owoce, warzywa, słodycze, w zależności od tego jak zmienia się poziom glukozy we krwi po ich spożyciu.

Wysoki IG ma: białe pieczywo, daktyle, arbuzy, bób, paluszki, popcorn, frytki, napoje słodzone.

Najniższy IG ma: większość owoców i warzyw, pieczywo razowe, kasza jęczmienna, soczewica, soja, mleko oraz makaron pełnoziarnisty.

Warto pamiętać, iż poziom IG potrawy zależy nie tylko od zawartości białka, tłuszczu czy węglowodanów, ponieważ równie ważny jest sposób przyrządzenia dania. Marchewka na surowo ma niski IG, a gotowana już bardzo wysoki. Istotny jest także stopień dojrzałości produktu, a nawet temperatura spożywanego posiłku.

Eliminując z naszego menu potrawy i produkty spożywcze o wysokim IG sprawiamy, iż tkanka tłuszczowa na brzuchu nie będzie przyrastać, natomiast wzbogacając naszą dietę produktami o wysokiej zawartości wapnia przyspieszymy jej redukcję. Dlatego zjedź więcej jogurtów naturalnych, kefirów, maślanki, mleka, napojów sojowych wzbogacanych wapniem, a także - w rozsądnych ilościach - serów żółtych.

Chcesz mieć płaski brzuch? Postaw na dietę lekkostrawną!

Kolejnym powodem, dla którego nasz brzuch nie wygląda tak, jakbyśmy sobie tego życzyły może być bardziej prozaiczny i tym samym łatwiejszy do neutralizacji. Wzdęcia - problem wielu osób - których przyczyna najczęściej leży po stronie nieodpowiedniej, ciężkostrawnej diety. Powodem wzdęć są procesy fermentacyjne zachodzące w jelitach w sposób nieprawidłowy, aby ich uniknąć należy ograniczać następujące produkty: słodkie owoce, słodycze, mleko, napoje gazowane, soki owocowe, słodziki sorbitolowe. Dieta lekkostrawna to dieta, w której miejsce warzyw kapustnych, nasion roślin strączkowych, dań smażonych, zastępujemy np. mięsem gotowanym lub pieczonym, duszonymi owocami, chlebem typu graham.

Artykuł powstał we współpracy z Anetą Łańcuchowską z Poradni Dietetycznej „hälsa” (www.halsa.pl)

Zobacz także

Komentarze (12)

Zaloguj się
  • public_enemy

    Oceniono 161 razy 141

    wychodzi na to że można jeść tylko lekkostrawne produkty z niskim IG. Chyba znajdą się ze trzy takie rzeczy, bo chyba ciemny pełnoziarnisty chleb z niskim IG jest niezbyt lekkostrawny, tym bardziej mleko cwaniaki. Zdecydujcie się, bo widzę że ten wpisik (nie można nazwać tego artykułem) wygooglał jakiś gimbus, a naiwni ludzie potem się kierują takimi głupotami.

  • Oceniono 63 razy 45

    jedzenie to przyjemnośc, smak, dostarczanie różnych składników organizmowi...jeśli wszystko, co jemy przeglądać pod kątem, czy mój brzuch nie zacznie trochę wystawać, to wyjdzie na to, ze najlepiej pić tylko wodę i jeść gotowaną kaszę. Można, tylko co wtedy człowiek ma z życia?

  • Oceniono 74 razy 42

    "Ćwiczenia na mięśnie brzucha to jedno. Płaski brzuch to jednak zasługa odpowiednio dobranej diety. "
    Kto Panią/Pana uczył pisać?

  • Oceniono 19 razy 15

    IG zmienia się w zależności od tego, z czym się dany produkt zjada. Np. gotowana marchewka ma wysoki IG, ale już ta sama przysmażona na maśle, ugotowana w rosole, czy nawet zjedzona po innym posiłku, już ma mniejszy IG. Rzadko się zjada rzeczy same. Tak samo buła z masłem ma niższy IG od samej buły. Zwróćcie na to uwagę pisząc tego typu artykuły.

  • malvina-pe.pl

    Oceniono 9 razy 7

    Indeks glikemiczny potraw nie ma aż tak wielkiego znaczenia, jeśli chcemy wyrobić sobie ładną i proporcjonalną sylwetkę. Najważniejsza jest zbilansowana dieta dostosowana do naszego indywidualnego zapotrzebowania na węglowodany, tłuszcze i białko oraz dostarczanie odpowiedniej liczby kcal/dobę w zależności od wieku, wzrostu, wagi, trybu życia, jaki prowadzimy. Ważne jest to, by nie jeść na noc, czyli spożywać ostatni, lekki posiłek najpóźniej 2-3 godziny przed snem. Jeść mniej a częściej, wyeliminować z diety cukry proste i tłuszcze nasycone, a wprowadzić więcej ryb morskich, warzyw i owoców. Pić dużo wody i zawsze dbać o to, by do pół h po przebudzeniu zjeść śniadanie. To takie niezbędne minimum. Do tego oczywiście dochodzą ćwiczenia cardio lub aerobowe wspomagające spalanie tkanki tłuszczowej. Siłownia pomaga zaś ukształtować zgrabną sylwetkę.

    Sama ćwiczę regularnie już od trzech lat i dzięki temu moje ciało nabrało bardzo kobiecych kształtów. Kiedyś miałam wąskie biodra i znikome wcięcie w talii. Dzięki siłowni i bieganiu wyrzeźbiłam swoje ciało tak, jak tego chciałam :) To długotrwały proces, ale bardzo skuteczny. I zdrowszy niż wszelkie diety cud, diety Dukana, SlimFast czy inne "magiczne" środki na odchudzanie.

    Pozdrawiam,
    malvina-pe.pl

  • shamickgaworski

    Oceniono 9 razy 7

    gimanstyka, bieganie, rower, itd itp ... to lepsze nizli dieta.
    Najlepsza dieta - wszystko w umiarze! ...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX