Gazeta.pl > fitness >  zdrowie

Jak opanować apetyt na słodycze (wszystko o cukrze, cz.4, ostatnia)

EJC
18.05.2011
A A A Drukuj
Pisaliśmy o szkodliwości nadmiaru cukru we krwi i o tym, czym grozi przesłodzona dieta. Teraz nadszedł czas na przepis na rozstanie z cukrowym nałogiem. Postępuj zgodnie z naszymi radami, a niepohamowane napady ochoty na słodycze przestaną cię dręczyć, zatruwać i tuczyć.

Opanowanie apetytu na słodycze polega na opanowaniu insulinowej huśtawki. Jak tego dokonać? To proste, ale początki bywają bolesne. Cały sekret polega na wyrzuceniu z diety produktów, które błyskawicznie podnoszą poziom cukru we krwi i zastąpieniu ich produktami, które sprawiają, że poziom cukru we krwi rośnie powoli. Dzięki temu trzustka będzie produkowała mniejsze ilości insuliny, a więcej glukagonu, o których zbawiennym działaniu dla figury i zdrowia pisaliśmy we wcześniejszych artykułach z tego cyklu. Menu obfitujące w węglowodany złożone, trafiające do żołądka w towarzystwie białka i błonnika, to idealny sposób na zapobieganie gwałtownym wahaniom poziomu insuliny, a tym samym gwałtownym napadom apetytu na słodycze.


Sześć sposobów na opanowanie ochoty na słodycze
1. Jedz prawdziwe posiłki zamiast przekąsek i dbaj, aby zawierały błonnik, białko i umiarkowane ilości skrobi. Zwróć uwagę, aby produkty, które wybierasz jako składniki posiłków były jak najmniej przetworzone.

2. Jedz owoce, ale tylko jako składnik posiłku zawierającego także białko i błonnik. Unikaj soków owocowych, zwłaszcza tych dosładzanych.

3. Jeśli nie masz czasu na przygotowanie posiłku, możesz poratować się szykując koktajl białkowy. Zmiksuj porcję białkowego proszku z mrożonymi lub świeżymi owocami i wodą. Nie sięgaj po batoniki białkowe, bo poza białkiem zawierają zwykle bardzo dużo cukru.

4. Zadbaj o znaczącą ilość błonnika w diecie.

5. Pozbądź się z domu ciastek, białego pieczywa i wszelkich innych słodkich przekąsek. Zadbaj o to, by zawsze mieć pod ręką różne warzywa i produkty zawierające białko. Sałatki i omlety to dobre posiłki!

6. Żyj zdrowiej, łącząc zdrowe posiłki z ćwiczeniami kardio i siłowymi. Dzięki temu organizm będzie lepiej gospodarował energią i spalał tłuszcz.

 

Rady dodatkowe:
1. Porozmawiaj z lekarzem i jeśli to możliwe, wykonaj testy krwi na poziom cukru, tempo jego opadania po podaniu glukozy oraz sprawdź tzw. odpowiedź insulinową.

2. Możesz korzystać z glukometru, którym będziesz mierzyć poziom cukru we własnej krwi po odpoczynku nocnym i po posiłkach. W jego uzyskaniu pomoże ci lekarz. optymalny poziom cukru we krwi, to ok. 80-90. Jeśli jest wyższy, wywołuje wzrost poziomu insuliny, jeśli jest niższy, może pojawić się ochota na słodycze.

Trzy dni walki z cukrem
Każda ofiara cukrowego nałogu ma szansę z nim zerwać. Proces ten zajmuje zwykle tylko trzy dni, ale mogą to być trudne trzy dni...
Pierwszego dnia po odstawieniu słodyczy  i słodzonych produktów oraz po rozpoczęciu aktywności ruchowej, każdy uzależniony od cukru może czuć się zirytowany. Drugiego dnia mogą pojawić się bóle głowy i bezsenność. A trzeci dzień może być jeszcze gorszy!
Czwartego dnia zwykle następuje zwrot w funkcjonowaniu trzustki, która zaczyna "rozumieć", co się dzieje. Poziom insuliny zaczyna się stabilizować, co owocuje zastrzykiem energii i lepszego samopoczucia.

Jak się przygotować do zerwania z cukrem?
Pierwszy dzień bez słodyczy powinien nastąpić po dobrze przespanej nocy. Dobrze jest każdego  dnia rano zrobić kilka prostych ćwiczeń siłowych i wybrać się na szybki spacer - szybki, czyli w szybkim tempie, a nie krótki. Przez cały dzień należy jadać zdrowe posiłki obfitujące w węglowodany złożone, białko i błonnik. Po trzech takich dniach masz duże szanse poczuć, że odzyskujesz kontrolę nad swoim ciałem.

Dołącz do nas na Facebooku

Komentarze (2)
Zaloguj się
  • Oceniono 5 razy 1

    7 sposób:

    żreć tyle ile wlezie.

    A choćby i po 20 kilogramów dziennie.

    Co to sobie żałować. Brać co najlepsze.

    Piwo tylko odstawić, bo po piwie brzucho rośnie.

    Jeść tłuste ryby, rybi tłuszcza hamuje łaknienie i odchudza. Kremy to puste kalorie omijać i tyle.
    Dużo gotowanych warzyw, dla przeczyszczenia z toksyn.

    A poza tym: 2-3 kg lodów, 5 kg żelków, kilogram landrynek, 3 kg sernika, 5 kg szrlotki /wybierać ciasta niesłodkie/.

    2-10 kg bakalii.

    Uwaga ksylitol jest jedynym sztucznym słodzikiem, który nie tylko nie szkodzi ale wręcz odwrotnie.

    Zatem wszelkie słodycze na ksylitolu - żreć do oporu.

    Czekolada, wafle i wszystko co kto lubi.

    Omijajcie aspartam, sorbitol i różne E coś tam oprócz witaminy C która też występuje pod jednym z E coś tam...

    Smacznego i wesołego żarcia nieszkodliwych słodyczy.

    Żałowanie sobie słodyczy funduje zgryzoty i raka.

    Ludzie żrejący mnóstwo słodyczy są weseli i mają power for money !

    Acha, na koniec, kto żre słodycze niech myje zęby po każdym większym żarciu słodyczy, albo nastawi się na sztuczne szczęki.

    Chyba że żre na ksylitolu, ksylitol działa wzmacniająco na zęby bo ubija bakterie gnilne w jamie ustnej.

    SMACZNEGO ŻEROWANIA !!

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX