Gazeta.pl > fitness >  uroda

Dieta na cellulit - co jeść, żeby się pozbyć pomarańczowej skórki?

AS
13.10.2013 07:36
A A A Drukuj
Cellulit

Cellulit (fot. Archiwum)

Kremy, masaże czy zabiegi mogą pomóc, ale tylko jako dodatek do treningu i właściwego sposobu żywienia. Jeśli nie będziemy żyć aktywnie i nie zadbamy o dobrą dietę, jednego możemy być pewne: cellulit na pewno nas nie opuści. Co jeść, by wspomóc walkę z pomarańczową skórką? Z takim zapytaniem zwróciliśmy się do dietetyka, Anety Łańcuchowskiej z Poradni Dietetycznej halsa

1. Co powinniśmy jeść, żeby nie wspomagać jego powstawania?

Powinniśmy jeść pięć posiłków dziennie, spożywajmy małe porcje ale z większą częstotliwością. W każdym posiłku powinny znaleźć się warzywa, dwa razy dziennie owoce, dwa do trzech razy w tygodniu na naszym stole powinny zagościć ryby.

2. Z jakich produktów powinniśmy zrezygnować?

Należy unikać potraw tłustych i ciężkostrawnych. Warto też ograniczyć ilość soli używaną w kuchni, nie dosalać gotowych potraw i zrezygnować ze słonych przekąsek, ponieważ sól zatrzymuje wodę w organizmie.

3. Czy są jakieś herbaty, soki, które pomogą nam się go pozbyć cellulitu (wspomogą dobry trening i dietę)?

Polecane są wszystkie soki warzywne - są niskokaloryczne, dostarczają witamin i minerałów. Trzeba jednak mieć na uwadze to, że często są lekko posolone, a sól sprzyja zatrzymaniu wody w organizmie, jej nadmiar może prowadzić do rozwoju obrzęków, a co za tym idzie pogłębiania się problemów z nierówną, gąbczastą skórą. Walczyć z cellulitem można poprzez wzbogacenie diety o czarny bez, chroniący przed obrzękami, jak również usuwający nadmiar wody w przestrzeniach międzykomórkowych.

4. Czy powinniśmy dodać jakieś witaminy lub inne suplementy, które pomogą nam się pozbyć cellulitu?

Dieta antycelluitowa powinna zawierać witaminę C obecna w owocach i warzywach, takich jak pomarańcze, kiwi, kalafior czy papryka, stymuluje produkcję kolagenu, dzięki czemu skóra staje się gładka i jędrna. W diecie powinny również gościć kasze, banany i owoce morza, czyli źródło krzemu - pierwiastka, który zapobiega powstawaniu cellulitu i sprawia, że skóra jest elastyczna. Ryby i owoce morza w diecie, są najlepszym znanym źródłem wielonienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3, które również pozytywnie wpływają na wygląd skóry poprzez regulację układu krążenia.

Komentarze (4)
Zaloguj się
  • Oceniono 5 razy 5

    Najlepsze rezultaty w walce z celullitem daje zupełne odstawienie cukru i produktów go zawierających. Będąc w ciąży byłam na diecie cukrzycowej i moja skóra pomimo zmian hormonalnych wyglądała lepiej niż kiedykolwiek wcześniej czy później.

  • Oceniono 2 razy -2

    Jak byłam w podstawówce to bardzo szybko przytyłam. Przede wszystkim przez niezdrowe jedzenie. Wiecie, rodzice ciągle w pracy więc do szkoły dostawałam pieniądze zamiast kanapek. Jak wiadomo kupowałam za nie same słodycze… Prócz dodatkowych kg bardzo szybko pojawił mi się cellulit. Wtedy o tym nie myślałam, dopiero w liceum zaczęłam z nim walczyć. Mama kupiła mi Oligo.DX Znalazłam go na vitalab.pl. Kosztuje dość sporo więc poprosiłam o niego na gwiazdkę. Wraz z odpowiednią dietą, ćwiczeniami i tym kremem doprowadziłam moje ciało do porządku ;)

  • metadieta123

    Oceniono 26 razy -4

    Dlaczego nikt ze specjalistów nie napisze wyraźnie, że głównym winowajcą powodującym powstawanie cellulitu jest dieta oparta o produkty odzwierzęce, wszystkie, a szczególnie tłusty nabiał jedzony w nadmiarze. Przećwiczyłam to na sobie. Warzywa, kasze, owoce i orzechy jedzone z umiarem, fasolowate, kiełki, fermentowane produkty sojowe i najważniejsze bakterie kwasu mlekowego zawarte naturalnie w kiszonkach naszych praojców (kapusta, zakwas buraczany, ogórki kiszone, kiszone korzeniowe i czosnek) lecza nasze tkanki i poprawiają ich wygląd wewnątrz i na zewnątrz. Zapraszam na mojego bloga:
    metadieta.pl/n-i-e-p-i-j-e-m-l-e-k-a-i-p-i-c-n-i-e-b-e-d-e/

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX