Gazeta.pl > fitness >  trening

Ćwiczenia z hula hoop - prosty sposób na płaski brzuch

Magda Derewecka
12.12.2012
A A A Drukuj
Jesteś zmęczona dotychczasowym treningiem? To pewnie dlatego, że za dużo w nim monotonii i nudy, a za mało zabawy. Wypróbuj ćwiczenia z hula hoop. Mimo że nazywane są "najzabawniejszym treningiem na świecie", są bardzo skuteczne. Pewnie dlatego Hoopnotica, bo tak nazywają się te zajęcia za oceanem, to ulubiony trening Beyonce, Pink i Marisy Miller.

Więcej o ćwiczeniach, diecie, urodzie i modzie na treningu przeczytasz na RUSZ SIĘ!

Jeśli myślisz, że trening z hula hoop polega tylko na kręceniu kołem, to jesteś w błędzie. Ten trening składa się głównie z ćwiczeń wzmacniających i ruchów tanecznych. Od treningu z hula hop można się uzależnić. A to dlatego, że jest bardzo przyjemny, nawet dla tych, którym zapału do ćwiczeń starcza na chwilę. Ćwiczysz w dowolnym miejscu, bez dużego nakładu pracy i czasu. Przy tym na twojej twarzy z wysiłku nie pojawiają się pokaźne rumieńce i nie masz trudności ze złapaniem oddechu.

Jak działa hula hop?

Przede wszystkim to świetnie ćwiczenie na modelowanie talii, ponieważ podczas kręcenia kółkiem intensywnie pracują wszystkie mięśnie brzucha. To jednak nie wszystko. Ćwiczenia z hula hop można wykonywać również na innych partiach ciała, na przykład ramionach. Systematyczne ćwiczenia wzmacniają kręgosłup, modelują pośladki, pomagają również kształtować prawidłową postawę. To pozornie proste ćwiczenie jest dobrym sposobem na spalanie kalorii. Godzinny trening to około 420 spalonych kalorii.

Jakie koło wybrać?

Zacznij od koła z szeroką obręczą, takim łatwiej jest kręcić. Kiedy nauczysz się kręcić hupa hop w talii, pora przejść do kolejnego poziomu, jakim jest kierowanie wirującej obręczy od pasa w górę i w dół na biodra. To jednak nie wszystko. Kiedy uda się opanować trening ze zwykłym kołem, warto zaopatrzyć się w cięższe kółko, które ma masujące wypustki. Ono znacznie mocniej będzie stymulowało mięśnie do pracy. Zwykłe hula hop to wydatek rzędu 10 złotych, z wypustkami - około 40 zł (kupisz je w każdym sklepie z akcesoriami treningowymi). Jeśli to dla ciebie za mało - wybierz mniejsze hula hoop. Z nim trudniej jest ćwiczyć, bo mniejszym kółkiem kręcić trzeba częściej i intensywniej. Zobacz, jaki sprzęt pomoże w treningu w domu.

Czy ćwiczenia z hula hoop są bezpieczne?

Ćwiczenia może wykonywać w zasadzie każdy, ponieważ są bezpieczne zarówno dla dzieci, jak i osób starszych (mowa tu o standardowych kołach). Jeśli ktoś ma problemy z kolanami - hula hop będzie dla niego idealne. Hula hoop jest też świetnym sposobem na rozgrzewkę przed rozpoczęciem treningu siłowego. Wzmocnienie i uelastycznienie mięśni, utrata kilku zbędnych centymetrów w talii i biodrach, a także polepszenie koordynacji i poczucia równowagi - oto kilka  najważniejszych zalet ćwiczeń z hula hoop. Warto powrócić do ćwiczeń, które w dzieciństwie sprawiały nam tyle uciechy!

Ćwiczenie na szczupłą talię:

ĆWICZENIA Z HULA HOOPakademia Dove

- Stań w rozkroku, stawiając stopy nieco szerzej niż szerokość bioder. Wciągnij brzuch, wyprostuj plecy i lekko ugnij nogi w kolanach. Umieść hula hop na wysokości talii.
- Staraj się rytmicznie kręcić hula hoop wokół bioder. Trzymaj ręce w górze dla lepszej równowagi.

Ćwiczenie wykonaj po 10-12 razy każdą nogą.

Ćwiczenie na jędrne uda i pośladki:

- Stan w rozkroku na szerokość bioder. Postaw hula hop pionowo na ziemi przed sobą i połóż na nim ręce. Przenieś ciężar ciała na jedną nogę i lekko ugnij ją w kolanie.
- Wciągnij brzuch i unoś powoli prawą nogę z ziemi na bok. Noga, którą podnosisz powinna być wyprostowana, a palce skierowane przed siebie.
Pozostań w tej pozycji przez kilka sekund, a potem powoli przenieś nogę do poprzedniej pozycji.

Ćwiczenie wykonaj po 10-12 razy każdą nogą.

Ćwiczenie na płaski brzuch


- Przełóż hula hop za ramiona, pod łopatki i połóż się na plecach. Unieś nogi pod kątem 90° i mocno złap hula hop obiema rękami.
- Napnij mięśnie brzucha (twój pępek powinien nieco schować się do środka) i unieś górną część ciała jak najwyżej możesz, jednocześnie wydychając  powietrze. Twoja broda jest skierowana ku górze. Wydychając powietrze, powoli opuszczaj górną część ciała na podłoże.

Ćwiczenie powtórz 12-15 razy

Ćwiczenie na zgrabne ramiona


- Wyprostuj rękę na wysokość ramion i połóż hula hop na nadgarstku.
- Kręć rytmicznie hula hoop wokół nadgarstka, przesuwając obręcz w stronę ramienia i z powrotem.

Ćwiczenie wykonaj po 10-12 razy każdą nogą.

ZOBACZ, JAKIE ĆWICZENIA MOŻESZ WYKONAĆ W DOMU:

Komentarze (9)
Zaloguj się

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX