Ćwiczenia na plecy wybawieniem dla pracowników biurowych

Redakcja
17.08.2015 14:18
Ból pleców

Ból pleców (Shutterstock)

Ćwiczenia na plecy to w zasadzie jedyny ratunek dla osób, które spędzają wiele godzin przed komputerem. Znacznemu obciążeniu ulega kręgosłup, zwłaszcza jeśli zapominamy o prawidłowej, wyprostowanej postawie ciała. Dlaczego warto zatem czym prędzej wdrożyć systematyczny plan treningowy?

Proste plecy to gwarancja dobrego samopoczucia!

Prosta postawa - co oznacza w praktyce?

Przede wszystkim trzeba wiedzieć, iż garbienie się znacząco obniża naszą pewność siebie i atrakcyjność fizyczną, a tym samym wpływa negatywnie na samopoczucie. Konsekwencją przyjmowania pochylonej pozycji są tak zwane plecy okrągłe, czyli inaczej kifoza pogłębiona. Tego rodzaju wada postawy wiąże się z efektem zapadniętej klatki piersiowej, wygięciem kręgosłupa ku tyłowi, a także powstaniem widocznego gołym okiem garbu.

 

Długotrwale pochylona do przodu pozycja wywiera ponadto spory nacisk na klatkę piersiową, a tym samym może doprowadzić do poważnych problemów z oddychaniem oraz wystąpienia bólów w okolicach serca. Tego rodzaju objawów nie warto jednak bagatelizować, gdyż mogą one wskazywać na znacznie poważniejsze zaburzenia aniżeli plecy okrągłe. W pierwszej kolejności należy zatem udać się do lekarza, aby wykonać badania EKG serca, a także USG klatki piersiowej. Dopiero jeżeli nie zostanie wykryte żadne poważne schorzenie, wówczas możemy bezpiecznie rozpocząć ćwiczenia na plecy.

Siedząc za biurkiem możesz skrócić swoje życie!

 

Joga oraz Tai Chi to świetne ćwiczenia na barki

 

Zanim będziemy mogli z powrotem odzyskać proste plecy, najpierw zaleca się wykonanie podstawowych ćwiczeń na barki. W następnej kolejności warto poddać się praktykom relaksacyjnym, gdyż przyjmowanie długotrwale nieprawidłowej pozycji zapewne wytworzyło w ciele silne napięcia mięśni. Świetnie sprawdzą się pod tym względem zwłaszcza chińskie ćwiczenia na plecy Tai Chi oraz joga.

 

Powyższe praktyki koniecznie należy rozpoczynać od najmniejszego poziomu trudności. Tylko w ten sposób uda się szybko pozbyć problemu pleców okrągłych, jednocześnie nie narażając się w najmniejszym stopniu na ryzyko poważnej kontuzji. Przy tego rodzaju ćwiczeniach niezwykle ważne jest ponadto zachowywanie wysokiego poziomu koncentracji oraz zsynchronizowanie przyjmowanych pozycji z oddechem.

 

Trening na plecy z obciążeniami

 

W celu przyśpieszenia efektów ćwiczeń, a także ich urozmaicenia, warto praktykować zarazem ćwiczenia na barki i plecy przy wykorzystaniu ciężarków. Jeżeli jednak nie posiadamy profesjonalnych hantli, taką rolę mogą spełnić również różnego rodzaju podręczne przedmioty. Możemy je podnosić zarówno w pozycji stojąc, jak i leżąc, unosić stopniowo przed siebie oraz nad głowę, a także delikatnie odchylać w kierunku pleców.

 

Nie zapominajmy jednak o tym, iż zachowywanie prawidłowej pozycji ciała podczas pracy jest nie mniej istotne niż regularne ćwiczenia na plecy. Dobrze jest zatem zaopatrzyć się w ergonomiczne krzesło do pracy przy komputerze, które ułatwia utrzymywanie prostego kręgosłupa. Ponadto bardzo pomocne okażą się chociaż kilkuminutowe ćwiczenia na proste plecy, które można wykonywać w czasie przerw pomiędzy zawodowymi obowiązkami.

Zobacz także
Skomentuj:
Zaloguj się

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Najczęściej czytane