Gazeta.pl > fitness >  trening

Ćwiczenia na stepie ujędrniają pupę i kształtują nogi

AS
24.01.2013 10:37
A A A Drukuj
Marzysz o tym, żeby w tym roku wskoczyć w bikini i dumnie prezentować szczupłą sylwetkę? Lubisz energiczną muzykę i zajęcia w grupie? W takim razie step to rozwiązanie idealne dla ciebie! Zredukujesz tkankę tłuszczową, poprawisz swoją kondycję i jednocześnie wzmocnisz dolne partie ciała. Do dzieła!

Ćwiczenia w rytm muzyki

Zacznijmy od podstaw: co to jest step? Z jednej strony moglibyśmy uznać, że zajęcia swoją nazwę zawdzięczają „krokom”, których wykonasz naprawdę dużo podczas jednego treningu. Ale nie w tym rzecz: chodzi o proste narzędzie, którego będziesz potrzebować.

- Step, to platforma o regulowanej wysokości, która na zajęciach grupowych ma bardzo szerokie zastosowanie - wyjaśnia Lidia Zamyłko, Regional Business Studio Manager i instruktorka w klubie Holmes Place. - Może być wykorzystywana zarówno do zajęć choreograficznych, ale również do ćwiczeń wzmacniających i kondycyjnych. Podstawowy trening na stepie polega głównie na wchodzeniu na stopień i schodzeniu, oczywiście z wykorzystaniem odpowiedniej techniki, która uchroni stawy (głównie kolana) i ścięgna przed kontuzją. Intensywność zajęć choreograficznych na stepie zwiększa się przede wszystkim poprzez regulowanie wysokości stopnia.

Step daje wiele możliwości osobom kreatywnym, które potrafią wykorzystać zarówno sam step, jak i przestrzeń wokół niego. - W zależności od stopnia zaawansowania instruktor buduje lekcje od kroków podstawowych, po bardzo trudne układy choreograficzne - dodaje instruktorka. No właśnie! I na tę kreatywność instruktorów czasem naprawdę trzeba uważać.

Dobra zabawa, ale nie dla każdego

Przetestowałam na sobie wiele zajęć a'la step w Polsce i za granicą. Kocham ruch, biegam i trenuję siłowo, ale mam słabą pamięć ruchową, dlatego nie lubię skomplikowanych zajęć choreograficznych. Skupiam się na nich jedynie na tym, by zapamiętać sekwencje kroków i zapominam o technice. Niestety większość zajęć, na jakie trafiałam, było dość skomplikowanych. Nawet na tych dla początkujących przez cały trening dodawaliśmy po kolei kroki, by na koniec wykonać dłuższą choreografię. Nie bawi mnie to, nie sprawia frajdy, nie daje upragnionego wycisku. Ale jeśli kochasz taniec, na pewno polubisz te zajęcia. Byłam jednak kilka razy na świetnie poprowadzonym stepie. Był pot, były i łzy, ciężka praca, świetny trening, doskonała muzyka. Nawet taki anytalent choreograficzny jak ja może znaleźć ćwiczenia na stepie dla siebie. Wszystko zależy od prowadzącego, dlatego zachęcam do podejmowania prób. Po co? Jest wiele argumentów na tak.

Step rozwija mięśnie całego ciała

Podczas ćwiczeń wykorzystywane są podstawowe kroki, które połączone w krótki i nieskomplikowany układ (zakładamy wariant idealny dla początkujących) podnoszą tętno uczestnikom zajęć oraz rozluźniają między ćwiczeniami kształtującymi sylwetkę. - Trening ma charakter ogólnorozwojowy, a jednocześnie poprzez trening kardio przez cały czas trwania zajęć, wpływa korzystnie na spalanie tkanki tłuszczowej oraz wzmacnia układ oddechowy. Wykorzystywanie podczas zajęć różnorodnych przyborów (ciężarki, gumy, obciążniki) podnosi efektywność, a jednocześnie sprawia, że zajęcia są urozmaicone, ciekawe oraz dają satysfakcję - mówi Lidia Zamyłko.

Lepsza kondycja, smukłe nogi i jędrne pośladki

Fajnie się poruszać w rytm muzyki, ale czemu właściwie służą ćwiczenia na stepie i jakie partie mięśni wzmacniają? - Zajęcia są dla wszystkich, którzy chcą wzmocnić mięśnie oraz dla osób, które rozpoczynają swoją przygodę z choreografią na stepie - twierdzi Lidia Zamyłko. - Podczas ćwiczeń na stepie pracuje całe ciało, ale przede wszystkim nogi i pośladki. Tak więc poprawimy koordynację ruchową, spalimy kalorie i wzmocnimy całe ciało. - Osoby zaawansowane mogą regulować intensywność zajęć poprzez zwiększenie wysokości stepu - dodaje Lidia.

Step jest dla każdego. W zależności od tego, czy dobrze sobie radzisz z choreografia czy nie, możesz wybrać poziom trudności. O radę lekarza powinny zapytać osoby, które mają poważne problemy ze stawami kolanowymi lub skokowymi. Na zajęcia można chodzić 2-3 razy w tygodniu.

 

Zdjęcie Step REEBOKZdjęcie Meteor Step 31130Zdjęcie Platinum Fitness Body Step
Step REEBOKMeteor Step 31130Platinum Fitness Body Step
Sprawdź ceny >Porównaj ceny >Sprawdź ceny >
dane dostarcza:

Komentarze (3)
Zaloguj się

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX