Gazeta.pl > fitness >  trening

Tonique Method - ćwicz i się nie poddawaj!

Magda Derewecka
05.12.2012 19:48
A A A Drukuj
Tonique Method - trening dla szczupłej i seksownej sylwetki.

Tonique Method - trening dla szczupłej i seksownej sylwetki. (Sylwia Wiesenberg)

Tę popularną za oceanem metodę ćwiczeń stworzyła Polka - Sylwia Wiesenberg. Po latach darmowych zajęć prowadzonych we własnym apartamencie - drobna, wysportowana i uśmiechnięta Sylwia stała się jedną z ulubionych trenerek Ameryki! Teraz chce pomóc Polkom w osiągnięciu idealnej sylwetki. Dlatego już wkrótce pojawi się dvd Tonique Born to Move i Energy Mat po polsku. Nam zdradza, jak ćwiczyć, żeby mieć silną i seksowną sylwetkę.

Tonique Method – najtrudniejszy trening w mieście

Tonique Method to 2 godzinne zajęcia, nazywane przez uczestniczki "najtrudniejszym treningiem w mieście". Rozgrzewka to ćwiczenia cardio - pajacyki i bieg w miejscu z wysokim unoszeniem kolan. Po niej od razu przechodzi się do części głównej, a jest nią 90 minut squatów i wykroków. Wykonuje się każdy możliwy ich typ i powtarza się je w każdej możliwej kombinacji.

Full body workout to 30-40 powtórzeń każdego ćwiczenia. Najpierw trenujemy jedną nogę, potem dołączamy ćwiczenia na ręce, plecy i klatkę piersiową. Potem druga noga idzie w ruch. Tak naprawdę to obie nogi pracują mocno, ale zawsze jest dominacja jednej strony przez jakiś czas (np. przez 20-30 minut, a potem zmiana). Tonique kończę ćwiczeniami na macie, tańcem albo czymś w stylu shock your body, kiedy mięśnie są całkowicie rozgrzane.

A co z tradycyjnym rozciąganiem? Sylwia uznaje dynamiczne rozciąganie, które jest częścią ćwiczeń z ostatniej partii zajęć. Taki trening zaleca 3 razy w tygodniu. Brzmi ciężko? Tak też jest, ale Sylwia nie zostawia uczestników (mężczyźni też biorą udział w zajęciach) samym sobie.Oczekuję od wszystkich, aby wyłączyli swoje negatywne myśli i problemy i całkowicie skupili się nad sobą, swoim ciałem i pozytywnym myśleniem. Ja podczas zajęć swoją energię im przekazuję i obserwuję, kto potrzebuje więcej motywacji czy pomocy. Zanim wydam nową płytę dvd wszystkie ćwiczenia są testowane tysiące razy. Sprawdzam, jak działają i na jakie części ciała mają największy wpływ.

10 kroków do silnej i seksownej sylwetki według Sylwii Wiesenberg:

1. Po prostu zacznij się ruszać

Tak na prawdę nie ważne jest to, co zaczniesz robić. Może to być jogging, który uprawiasz, raz w tygodniu, wybieranie schodów zamiast windy w biurze czy dłuższy spacer z psem. - Nie bądź dla siebie ostra i przestań mówić, że to nic wielkiego. Każda, nawet drobna rzecz ma znaczenie! - przekonuje Sylwia.

2. Pamiętaj, że ćwiczenia to przyjemność

Na początku na pewno są męczące, często nawet trudne do wykonania, ale powinny ci sprawiać przyjemność. Takie założenie ma Tonique. To połączenie tańca i gimnastyki, zainspirowane bieganiem i narciarstwem. To intensywny trening całego ciała, ale z zabawnymi elementami, które zamieniają go w zabawę. Poza tym trudne początki wynagradza satysfakcja z dobrze wykonanych ćwiczeń, no i piękne ciało!

3. Znajdź swój mocny punkt

Według Sylwii są nim pośladki i nogi. Dlatego przysiady i wykroki to główna część Tonique. - Na początku warto skupić się na ćwiczeniach pupy i nóg. Dzięki temu wzmocnisz środkową część ciała, która odpowiada za prostą postawę. Dzięki tym partiom mięśni będziesz silniejsza, szybsza i będziesz mogła wykonywać ćwiczenia bardziej efektywnie. Każde kolejne ćwiczenie sprawi, że będziesz mogła podnieść pośladki jeszcze wyżej - śmieje się Sylwia.

4. Trenuj bez wymówek

Żeby ćwiczyć nie potrzebujesz specjalnego sprzętu. Trening jest równie efektywny, jeśli ćwiczysz w domu z dvd. Potrzebujesz wtedy tylko maty do ćwiczeń. Sylwia bardzo chwali takie ćwiczenia, dzięki którym obciążeniem jest ciężar własnego ciała. Wtedy twoja sylwetka jest wysportowana, ale ciągle kobieca! Ważne, żebyś podczas treningu była skoncentrowana, a twoje ruchy były dokładne, niezbyt szybkie. Sylwia wykorzystuje kilka ćwiczeń w różnych modyfikacjach - jest to np. 30 różnych przysiadów (podstawowe, z kopnięciem czy ze skokiem) i 30 różnych wykroków, łączonych w kombinacje.

5. Pełne poświęcenie

Jeśli chcesz zrzucić parę kilo, wyrzeźbić ramiona czy pozbyć się boczków, zaangażuj się w trening. Właściwie nie chodzi tylko o trening, ale o zmianę trybu życia. Zmodyfikuj dietę, ogranicz przetworzone produkty i fast foody, a szybko zobaczysz efekty. - Każdy dzień, a nawet weekendy sa wypełnione moją pasją! Kiedy biegam i ćwiczę nad Hudson River lub w Central Parku i ludzie podchodzą do mnie i pytają, co robię, że jestem taka szybka, silna czy umięśniona. Dzięki temu wiem, po co to wszystko!

6. Powrót do figury sprzed ciąży

Kiedy zaczynasz ćwiczyć przed powrotem z urlopu macierzyńskiego, zacznij od 30 minut ćwiczeń aerobowych (to np. jazda na rowerku stacjonarnym, pajacyki czy skakanka) i dołącz do nich 3 serie ćwiczeń siłowych (wykroki, przysiady, pompki). Nie zapomnij o rozgrzewce przed ćwiczeniami i rozciąganiu po nich.

7. Czas dla siebie

Trening powinnaś kojarzyć z relaksem. Ma to być "me time", czyli czas dla ciebie, kiedy możesz skupić się na sobie, własnym ciele i nie myśleć o żadnych obowiązkach, jedynie o dobrym wykonaniu ćwiczeń.

8. Znajdź swoją pasję

- Mój cel to pokazanie ludziom, jak mogą zmienić swój tryb życia. Nie chodzi tylko o żeby kupowali moje dvd i ćwiczyli Tonique. Chcę, żeby ruch stał się ich pasją i odkryli także inne aktywności - bieganie, wspinanie się na ściance czy wyścigi rowerowe. Kiedy doświadczysz tej satysfakcji z treningu i twoje ciało zacznie się zmieniać, już nigdy nie wrócisz do tego stanu, w którym byłaś wcześniej - zachęca Sylwia.

9. Jedz wszystko, ale z umiarem

Oprócz treningu bardzo duże znaczenie ma dieta. Sylwia unika tego słowa, woli mówić: sposób odżywiania. - Jedzenie nie powinno być naszym wrogiem. Nie chodzi o to, żebyś odmawiała sobie makaronu, czekolady czy lodów! Jedz je raz na jakiś czas, ale w małych ilościach. Na co dzień staraj się, żeby w twoim menu znalazły się pełnoziarniste produkty, kasze, quinoa, zielone warzywa, chude mięso i ryby. One sprawią, że będziesz się lepiej czuła i będziesz mieć więcej energii - tłumaczy.

10. Postaw na naturalność

Nie patrz na zdjęcia modelek i aktorek w gazetach. One są wyszczuplone i wygładzone, a u ciebie tylko rośnie frustracja, że nie masz tak idealnego ciała. Ćwicz i zdrowo się odżywiaj, a będziesz wyglądać lepiej niż one, bo naturalnie! - Nie poddaję się operacjom i upiększaniu, bo zniszczyłoby mój wizerunek. Moim ciałem chcę udowodnić, że Tonique działa - mówi Sylwia.

I dodaje - jeśli będziesz czuła się świetnie w swoim ciele, to zapewni ci wspaniałe samopoczucie na całe życie. Będziesz fit, firm i confident - to jest cel Tonique i Syliwii.

 

 

Komentarze (13)
Zaloguj się

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX