Gazeta.pl > fitness >  trening

Jak odchudzić masywne uda?

potreningu.pl
17.11.2013 07:14
A A A Drukuj
uda

uda (fot. Shutterstock)

Nadmiar tkanki tłuszczowej może być zlokalizowany w obrębie różnych partii ciała. W wypadku mężczyzn najczęściej jest to brzuch, a w przypadku kobiet - pośladki, biodra i uda. Niezależnie jednak od płci: nadmiar tkanki tłuszczowej jest z pewnością problemem estetycznym zwłaszcza wtedy, gdy rozłożona jest ona nieproporcjonalnie.

Zobacz, jak odchudzić wewnętrzną stronę ud [POKAZUJE TRENER]

O ile z nadmiarem tłuszczu przyczyniającym się do zwiększenia obwodu pasa walczy się stosunkowo łatwo (przynajmniej do pewnego jego poziomu, końcowe „wypalenie” ostatnich warstw z dolnej części brzucha to nie lada problem), o tyle pozbycie się go z okolic ud i pośladków jest dość trudne. Skąd taka rozbieżność?

Odchudzanie jest kontrolowane przez hormony

Proces spalania i odkładania tłuszczu zapasowego w ustroju „nadzorowany” jest przez określone hormony (np. insulinę, leptynę, glukagon, katecholaminy, kotryzol), na które wpływać możemy m.in. dietą i aktywnością fizyczną. Tak więc to, czy będziemy tyć czy chudnąć, zależy przede wszystkim od naszego trybu życia. Rozmieszczenie tkanki tłuszczowej w organizmie również uzależnione jest od aktywność niektórych hormonów (np. testosteronu i progesteronu), z tym, że poprzez czynniki żywieniowe czy trening trudno jest w istotny sposób na ich poziom wpłynąć. Tak więc o ile schudnąć czy przytyć jest „stosunkowo” łatwo, o tyle zmienić proporcje - już zdecydowanie trudniej. Zwłaszcza, że wyżej wspomniane proporcje, zdeterminowane są w dużej mierze przez uwarunkowania genetyczne (predyspozycje do „masywnych ud” dziedziczymy w po naszych rodzicach). Jak więc możemy poprawić estetykę ud?

O skutecznych ćwiczeniach na uda piszą trenerzy z Holmes Place.

Jaki trening odchudza uda?

Kluczowe zadanie odgrywać będzie tutaj trening, zarówno siłowy - kształtujący mięśnie, jak i aerobowy pomagający spalić tłuszcz. Warto wprowadzić periodyzację, w ramach której pewien okres poświęcamy na rozbudowę partii optycznie „mniejszych”(np. górnej połowy ciała), a przez pewien czas koncentrujemy się na „odchudzeniu” partii bardziej masywnych, w tym wypadku - ud. Można też starać się pogodzić oba procesy w tym samym okresie, ale jest to dość trudne. Nie tylko jednak sam trening ma tutaj znaczenie, ale i sposób odżywiania odgrywa bardzo istotną rolę. Co prawda trudno jest odżywiać się, w taki sposób, by schudnąć „miejscowo”, ale warto sobie uświadomić, że najczęściej dysproporcje w kompozycji sylwetki, polegające na zbyt masywnym wyglądzie ud, są tym bardziej widoczne, im więcej mamy tłuszczu w organizmie. Analogicznie przy niższym poziomie tkanki tłuszczowej, proporcje ulegają polepszeniu. Stąd też niewątpliwie osoby chcące odchudzić uda, powinny starć się utrzymać relatywnie niski poziom zatłuszczenia, a tutaj bardzo duże znaczenie odgrywa dieta.

Wykroki to idealne ćwiczenia na szczupłe uda!

Zabiegi na cellulit pomogą

Często wskazane są odpowiednio dobrane zabiegi pielęgnacyjne pomagające pozbyć się cellulitu. W wypadku bardzo wyraźnych zaburzeń kompozycji sylwetki, kiedy uda są nieproporcjonalnie mocno rozbudowane i otłuszczone w stosunku do reszty ciała, warto udać się po skierowanie na badania poziomu hormonów. Zaburzenia hormonalne stanowią częstą przyczyną nieprawidłowego rozmieszczenia tkanki tłuszczowej w ciele. Źródłem problemu mogą być tez niektóre leki, w wypadku kobiet najczęściej są to źle dobrane tabletki antykoncepcyjne. W takim przypadku należy zasięgnąć opinii lekarskiej na temat możliwości wprowadzenia odpowiedniej korekty.

Zobacz, jak wygląda dieta na cellulit.

Reasumując: problem zbyt masywnych w stosunku do reszty ciała ud, związany zarówno z nagromadzeniem tkanki tłuszczowej, jak i podatnością tej partii na rozbudowę muskulatury, jest problemem złożonym. Nie jesteśmy jednak w walce z nim bezsilni, za pomocą odpowiednich zabiegów treningowych, żywieniowych i suplementacyjnych można go bowiem skutecznie korygować. Wymaga to jednak czasu i sporych nakładów pracy.

Więcej na temat treningu i diety znajdziesz w serwisie potreningu.pl

Komentarze (2)

Zaloguj się
  • Oceniono 31 razy 31

    Artykuł bardzo słaby. Ogólnikowo opisany problem, za to rozwiązań brak. Każdy, kto chce schudnąć wie, że powinien dbać o dietę i ćwiczyć. Myślałam, że dowiem się, jak wyszczuplić uda, co jeść - konkretne sposoby, bo wiadomo, że powinnam spalać tłuszcz, trenując. Nadal nie wiem jednak JAK trenować by odchudzić uda.

  • Oceniono 5 razy 1

    Dziewczyny! Podstawa to MASAŻ. Zdecydowany i regularny :) Nie musicie stosować żadnych cudnych specyfików, wystarczy OLEJ, który nadaje się i do kuchni, i do łazienki. Ja do masażu antycellulitowego używam Golden Drop i zauważyłam wyraźną poprawę kondycji skóry. Póki co 3 tygodnie za mną.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX