Jak odchudzić masywne uda?

potreningu.pl
17.11.2013 07:14
Nadmiar tkanki tłuszczowej może być zlokalizowany w obrębie różnych partii ciała. W wypadku mężczyzn najczęściej jest to brzuch, a w przypadku kobiet - pośladki, biodra i uda. Niezależnie jednak od płci: nadmiar tkanki tłuszczowej jest z pewnością problemem estetycznym zwłaszcza wtedy, gdy rozłożona jest ona nieproporcjonalnie.

Zobacz, jak odchudzić wewnętrzną stronę ud [POKAZUJE TRENER]

O ile z nadmiarem tłuszczu przyczyniającym się do zwiększenia obwodu pasa walczy się stosunkowo łatwo (przynajmniej do pewnego jego poziomu, końcowe „wypalenie” ostatnich warstw z dolnej części brzucha to nie lada problem), o tyle pozbycie się go z okolic ud i pośladków jest dość trudne. Skąd taka rozbieżność?

Odchudzanie jest kontrolowane przez hormony

Proces spalania i odkładania tłuszczu zapasowego w ustroju „nadzorowany” jest przez określone hormony (np. insulinę, leptynę, glukagon, katecholaminy, kotryzol), na które wpływać możemy m.in. dietą i aktywnością fizyczną. Tak więc to, czy będziemy tyć czy chudnąć, zależy przede wszystkim od naszego trybu życia. Rozmieszczenie tkanki tłuszczowej w organizmie również uzależnione jest od aktywność niektórych hormonów (np. testosteronu i progesteronu), z tym, że poprzez czynniki żywieniowe czy trening trudno jest w istotny sposób na ich poziom wpłynąć. Tak więc o ile schudnąć czy przytyć jest „stosunkowo” łatwo, o tyle zmienić proporcje - już zdecydowanie trudniej. Zwłaszcza, że wyżej wspomniane proporcje, zdeterminowane są w dużej mierze przez uwarunkowania genetyczne (predyspozycje do „masywnych ud” dziedziczymy w po naszych rodzicach). Jak więc możemy poprawić estetykę ud?

O skutecznych ćwiczeniach na uda piszą trenerzy z Holmes Place.

Jaki trening odchudza uda?

Kluczowe zadanie odgrywać będzie tutaj trening, zarówno siłowy - kształtujący mięśnie, jak i aerobowy pomagający spalić tłuszcz. Warto wprowadzić periodyzację, w ramach której pewien okres poświęcamy na rozbudowę partii optycznie „mniejszych”(np. górnej połowy ciała), a przez pewien czas koncentrujemy się na „odchudzeniu” partii bardziej masywnych, w tym wypadku - ud. Można też starać się pogodzić oba procesy w tym samym okresie, ale jest to dość trudne. Nie tylko jednak sam trening ma tutaj znaczenie, ale i sposób odżywiania odgrywa bardzo istotną rolę. Co prawda trudno jest odżywiać się, w taki sposób, by schudnąć „miejscowo”, ale warto sobie uświadomić, że najczęściej dysproporcje w kompozycji sylwetki, polegające na zbyt masywnym wyglądzie ud, są tym bardziej widoczne, im więcej mamy tłuszczu w organizmie. Analogicznie przy niższym poziomie tkanki tłuszczowej, proporcje ulegają polepszeniu. Stąd też niewątpliwie osoby chcące odchudzić uda, powinny starć się utrzymać relatywnie niski poziom zatłuszczenia, a tutaj bardzo duże znaczenie odgrywa dieta.

Wykroki to idealne ćwiczenia na szczupłe uda!

Zabiegi na cellulit pomogą

Często wskazane są odpowiednio dobrane zabiegi pielęgnacyjne pomagające pozbyć się cellulitu. W wypadku bardzo wyraźnych zaburzeń kompozycji sylwetki, kiedy uda są nieproporcjonalnie mocno rozbudowane i otłuszczone w stosunku do reszty ciała, warto udać się po skierowanie na badania poziomu hormonów. Zaburzenia hormonalne stanowią częstą przyczyną nieprawidłowego rozmieszczenia tkanki tłuszczowej w ciele. Źródłem problemu mogą być tez niektóre leki, w wypadku kobiet najczęściej są to źle dobrane tabletki antykoncepcyjne. W takim przypadku należy zasięgnąć opinii lekarskiej na temat możliwości wprowadzenia odpowiedniej korekty.

Zobacz, jak wygląda dieta na cellulit.

Reasumując: problem zbyt masywnych w stosunku do reszty ciała ud, związany zarówno z nagromadzeniem tkanki tłuszczowej, jak i podatnością tej partii na rozbudowę muskulatury, jest problemem złożonym. Nie jesteśmy jednak w walce z nim bezsilni, za pomocą odpowiednich zabiegów treningowych, żywieniowych i suplementacyjnych można go bowiem skutecznie korygować. Wymaga to jednak czasu i sporych nakładów pracy.

Więcej na temat treningu i diety znajdziesz w serwisie potreningu.pl

 

Zdjęcie Biotherm Celluli Eraser Koncentrat redukujący cellulit 200mlZdjęcie Błotko na cellulit ujędrniająco-odchudzające (500ml) - C010Zdjęcie Esotiq Anti Cellulit Scrub 31485
Biotherm Celluli Eraser Koncentrat na cellulitBłotko na cellulit ujędrniająco - wyszczuplająceEsotiq Anti Cellulit Scrub
Sprawdź ceny >Sprawdź ceny >Sprawdź ceny >
źródło: Okazje.info
Komentarze (13)
Zaloguj się
  • Sabina Kuciak

    Oceniono 226 razy 224

    Artykuł bardzo słaby. Ogólnikowo opisany problem, za to rozwiązań brak. Każdy, kto chce schudnąć wie, że powinien dbać o dietę i ćwiczyć. Myślałam, że dowiem się, jak wyszczuplić uda, co jeść - konkretne sposoby, bo wiadomo, że powinnam spalać tłuszcz, trenując. Nadal nie wiem jednak JAK trenować by odchudzić uda.

  • iga1-000

    Oceniono 45 razy 43

    Przecież tu nic nie ma oprócz ogólników, o których wszyscy wiemy.Po co rzucać temat, jak nie ma się nic do powiedzenia?

  • Ania Lis

    Oceniono 26 razy 2

    Niewiele tu informacji i brak konkretów. Myślałem, że dowiem się czegoś nowego. Ja obecnie chodzę na liposukcję ultradźwiękową w połączeniu z falami radiowymi RF i body wrappingiem. Pierwsze efekty już są - straciłam nieco w obwodzie talii i ud - i to bez żadnych ćwiczeń. Zobaczymy jak będzie dalej. Zainteresowanym polecam poczytać tutaj : wyszczuplanie,zmniejszenie obwodu talii i ud,usuwanie cellulitu,ujędrnianie skóry,fale radiowe RF,Kielce

  • craig7

    Oceniono 1 raz 1

    Ja spaliłem tłuszcz z ud stosując spalacz tłuszczu: super-brzuch.pl/spalacze-tluszczu-ranking

  • Owijek Owijek

    Oceniono 4 razy -4

    Mojej dziewczynie pomógł trening z trenerem personalnym w Saturn Fitness na Bielanach i oczywiście odpowiednia dieta. Żaden artykuł nie powie nam że czas zmienić ćwiczenia by były odpowiednie do naszych możliwości i aktualnego etapu treningu. Diety tylko od dietetyków bo oni co jakiś czas (z reguły co miesiąc) zmieniają dietę bo nasz organizm też się zmienia.

  • bodyplan

    Oceniono 14 razy -6

    Wiadomo że dużo ruchu i niskokaloryczna dieta to podstawa jeśli chcemy wyszczuplić uda. Ważne żeby oprócz kardio robić też konkretne ćwiczenia, które nam w tym pomogą. Polecam: www.bodyplan.pl/cwiczenia-na-uda-trening-na-nogi/ Super zestaw! Wszystko ładnie opisane i zilustrowane :)

  • Amy Rebecca Hickie

    Oceniono 12 razy -8

    Moim zdaniem żeby zrzucić nadmiary tego czegoś na udach to nie jest tak prosto. Ja sporo ćwiczyłam, stosowałam odpowiednie diety - przynajmniej tak mi mówiono że są odpowiednie i efekty może i były ale nie tam gdzie potrzeba. Moja sąsiadka z którą rano biegałam kupiła suplementy diety Lipocut, a za jej namową zrobiłam to samo i gdyby nie te tabletki to nie uzyskałabym takiego efektu jaki udało się wypracować. Spadło kilka kilogramów więcej, moja skóra zrobiła się dużo bardziej elastyczna, a moje samopoczucie skoczyło o poziom wyżej...no ale do czego zmierzam, a do tego, że i na udach staciłam tłuszczyk i już nie wyglądam jak baleron.

  • deylano

    Oceniono 19 razy -17

    no fajne porady tylko trzeba jeszcze pamiętać o tym, aby ćwiczyć na odpowiedniej podłodze czy nie w przeciągu bo ja na przykład nabawiłem się zapalenia pęcherza. Nic przyjemnego. Co prawda trafiłem do dobrego lekarza ( www.adammichalski.pl/ ) no ale ból okropny..

  • Oceniono 31 razy -19

    Dziewczyny! Podstawa to MASAŻ. Zdecydowany i regularny :) Nie musicie stosować żadnych cudnych specyfików, wystarczy OLEJ, który nadaje się i do kuchni, i do łazienki. Ja do masażu antycellulitowego używam Golden Drop i zauważyłam wyraźną poprawę kondycji skóry. Póki co 3 tygodnie za mną.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX