Odżywianie

  • Woda kokosowa - naturalny napój dla aktywnych

    Woda kokosowa to niskokaloryczny, beztłuszczowy napój, bogaty w potas, doskonale nawadniający organizm. Zobacz, jakie korzyści niesie picie wody kokosowej.

    Skomentuj (0)
  • Domowe napoje [4 PRZEPISY]

    Domowe napoje to dobra alternatywa dla tych, kupowanych w sklepie. Nie dostarczysz sobie masy cukru, syropu glukowo-fruktozowego i barwników. Domowe napoje możesz zrobić z wykorzystaniem wody filtrowanej. Wykorzystaj do nich sezonowe owoce.

    Skomentuj (9)
  • Dieta na energię [7 PRZEPISÓW]

    Dieta na energię to nic innego, jak pełne wartości odżywczych warzywa i owoce, zioła i pobudzające przyprawy. Dietetycy Anna i Krzysztof Wojdat (Dietbox.pl) ułożyli 7 przepisów na potrawy, które dają witaminowy zastrzyk energii.

    Skomentuj (5)
  • Gluten, stewia, amarantus. Co wiesz o zdrowym odżywaniu? [QUIZ]

    Wydaje Ci się, że o zdrowym odżywianiu wiesz sporo? Rozwiąż nasz quiz i sprawdź, czy gluten, stewia czy amarantus nie mają przed Tobą tajemnic. Quiz na podstawie książki Macieja Szaciłło i Karoliny Kopocz: "Karolina na detoksie".

    Skomentuj (5)
  • Oczyszczające menu z książki "Karolina na detoksie"

    "Karolina na detoksie" to pomysł na zdrowe oczyszczanie organizmu, które przeszła Karolina Kopocz pod okiem Macieja Szaciłło. Zobaczcie, na czym polega pierwszy dzień detoksu.

    Skomentuj (2)
  • Wygraj książkę "Karolina na detoksie"

    "Karolina na detoksie" Macieja Szaciłło i Karoliny Kopocz to poradnik, jak zdrowo i bezpiecznie przeprowadzić detoks. Znajdziesz w niej pamiętnik Karoliny, która przetestowała wskazówki Macieja na własnej skórze, przepisy i komentarze dietetyczki. Zobacz, co zrobić, żeby wygrać książkę!

    Skomentuj (0)
  • Detoks według Macieja Szaciłło i Karoliny Kopocz

    Myślisz, ze detoks to głodówka, picie jedynie soków czy wody? Nic bardziej błędnego! Według Macieja Szaciłło i Karoliny Kopocz, autorów książki "Karolina na detoksie" to powinien być czas, kiedy eliminujemy produkty zatruwające nasz organizm, a włączamy do diety te oczyszczające.

    Skomentuj (4)
  • Dieta bezglutenowa [5 PRZEPISÓW]

    Dieta bezglutenowa może pomóc nam pobyć się bólów brzucha, wahań wagi, może także poprawić znacznie samopoczucie. Tak było w przypadku Macieja Szaciłło, autora książki "Karolina na detoksie". Zobacz, jakie przepisy na dania bezglutenowe poleca Maciej.

    Skomentuj (1)
  • Polacy odwrócili piramidę żywieniową

    5 kg mięsa i 4 kg ziemniaków, a do tego ponad kilogram cukru miesięcznie. Dietetycy łapią się za głowę, patrząc na piramidę żywienia statystycznego Polaka.

    Skomentuj (1)
  • Zielony koktajl - najlepszy sposób na wiosenny detoks

    Zielony koktajl robi w ostatnim czasie karierę. Na szczęście nie jest to kolejny podejrzany sposób na wiosenny detoks. Zielony koktajl syci, dodaje energii, ma dużą dawkę witamin, składników mineralnych i całkiem sporo błonnika. Wioleta Ubran, dietetyk ze strony Okiem Dietetyka radzi, z jakich warzyw najlepiej go przygotować, a jakich połączeń unikać.

    Skomentuj (4)
  • Jak czytać etykiety?

    Napój gazowany ma 38 łyżeczek cukru oraz sztuczne barwniki. Sok winogronowy - 11 łyżeczek cukru oraz sztuczne aromaty. Mleczny deser truskawkowy? 6,5 łyżeczki cukru oraz polepszacze smaku. Nie wierzysz? Czytaj uważnie etykiety na produktach spożywczych. Co można z nich wyczytać radzi portal aktywniepozdrowie.pl

    Skomentuj (0)
  • Kasza jaglana na słodko [5 PRZEPISÓW]

    Kasza jaglana uważana jest za jeden z najzdrowszych rodzajów kasz. Włączenie jej do codziennej diety pomoże oczyścić organizm z toksyn, poprawi wygląd skóry i paznokci oraz dostarczy witamin wzmacniających odporność organizmu. Dietetyczki z Poradni Dietetycznej halsa, ułożyły 5 przepisów na kaszę jaglaną na słodko.

    Skomentuj (5)
  • Jakie soki pić na diecie?

    Sok może dostarczyć nam wielu cennych witamin, ale może też dostarczyć pustych kalorii. Co pić jeśli zależy nam na wyrzeźbionej sylwetce? A co jeśli chcemy schudnąć? Wątpliwości rozwiewa dietetyk i trener, Jakub Mauricz (trenerpersonalny.pl).

    Skomentuj (3)
  • Olej kokosowy odchudza i wzmacnia odporność

    olej kokosowy pomaga w utracie wagi, nawilża skórę i włosy, wzmacnia układ immunologiczny, a nawet zapobiega chorobom serca. Olej kokosowy uchodzi za najzdrowszy olej na świecie, mimo że zawiera nasycone kwasy tłuszczowe. Zapytaliśmy dietetyka - Annę Słomkowską, czy warto go używać.

    Skomentuj (4)
  • Odchudzasz się? Jedz jajka!

    Jeśli się odchudzasz, nie musisz ograniczać spożywania jajek. Jedzone na twardo, ze szczypiorkiem i sosem na bazie jogurtu są zdrowe i ułatwiają zrzucanie kilogramów.

    Skomentuj (7)
  • Detoks organizmu - 5 produktów, które warto włączyć do diety

    Zanim sięgniesz po detoksykujące preparaty, zobacz, w jaki sposób może ci pomóc natura. Dietetyk i trener, Jakub Mauricz (trenerpersonalny.pl) wybrał 5 produktów, określanych jak superfoods. Należą do nich m.in. spirulina, ostopest czy karob. Zobacz, na czym polega ich detoksykujące działanie.

    Skomentuj (0)
  • Kawa czy herbata? Co pić na diecie?

    Kawa i herbata mogą zarówno pomóc w walce o szczupłą sylwetkę, jak i ją sabotować. Jacek Bilczyński, dietetyk, fizjoterapeuta i trener radzi, w jakiej postaci kawa i herbata będą najlepsze, kiedy je pić, żeby przyspieszyć metabolizm i jakich dodatków unikać.

    Skomentuj (0)
  • Wielkanoc w wersji fit + przepisy na dietetyczny sernik i sałatkę

    Święta to czas, w którym na moment odrzucamy na bok wszystkie diety i jemy to, na co mamy ochotę. Dwudniowa przerwa w diecie i zdrowych nawykach żywienia? To nic strasznego. Nie szalejmy jednak za mocno, bo potem ciężko nam będzie wrócić do formy. Warto zastosować się do kilku wytycznych i nieco "odchudzić" świąteczne potrawy.

    Skomentuj (1)
  • Cukier - dlaczego warto go wyeliminować z diety?

    Dorosła osoba spożywa rocznie około 50 kg cukru, czyli 27 łyżeczek każdego dnia. Cukier bardzo niekorzystnie wpływa na zdrowie, niezależnie czy mówimy o białej czy brązowej odmianie. Jacek Bilczyński, trener i dietetyk, wyjaśnia, dlaczego cukier zasługuje na określenie "biała śmierć" i czym go zastąpić.

    Skomentuj (4)
  • "Plan" Lyn-Genet Recitas - produkty reaktywne, od których tyjesz

    Jeśli pilnujesz tego, co ląduje na twoim talerzu i starasz się, żeby zdrowe produkty były stałym elementem menu, "Plan" Lyn-Genet Recitas jest dla Ciebie! Przedstawiamy listę produktów, uznawanych za zdrowe, które stoją za przybieraniem na wadze.

    Skomentuj (1)
  • "Plan" Lyn-Genet Recitas rozprawia się z mitami na temat zdrowego jedzenia

    "Plan" Lyn-Genet Recitas zakłada, że nasza waga zależy nie od liczby kalorii czy wielkości posiłków, ale od reakcji chemicznej organizmu na niektóre produkty. Które z nich mogą okazać się dla ciebie reaktywne? To pokazują testy.

    Skomentuj (1)
  • Woda - 10 faktów, o których nie miałaś pojęcia

    Rola wody jest nieoceniona. Bardzo często jednak zapominamy o spożywaniu jej w odpowiednich ilościach. Często też nie wiemy, jaki rodzaj wody pić, jak i kiedy ją pić i czym grozi jej niedobór. Jacek Bilczyński, trener i dietetyk, przygotował 10 faktów, które każdy powinien znać.

    Skomentuj (10)
  • Płatki śniadaniowe: owsiane, orkiszowe, amarantus, quinoa. Co wybrać?

    Gotowe mieszanki różnych płatków - z czekoladą, egzotycznych, owocowych czy musli - zawierają nawet tyle cukru, co porządny deser! Idealne rozwiązanie to skomponowanie własnej mieszanki? Podpowiadamy, jakie płatki wybrać.

    Skomentuj (11)
  • Pasta Dr Budwig - jak ją zrobić?

    Masz jeszcze kilka tygodni do wakacji i myślisz, jak zmienić swoje menu, by lepiej wyglądać na plaży? Na pewno nie warto iść na drastyczną dietę. Wprowadź do dziennego menu twaróg, który cię nasyci, poprawi kondycję twojej skóry i włosów, a także pomoże zadbać o linię.

    Skomentuj (13)
  • Tłuszcz w diecie - wróg czy przyjaciel?

    Tłuszcz - kiedy słyszymy to słowo raczej nie mamy pozytywnych skojarzeń. Zazwyczaj słysząc o tym składniku diety automatycznie widzimy tkankę tłuszczową, nieestetyczne boczki, oponkę, cellulit. Tłuste jedzenie: boczek, śmietana, salami - mało sexy! Viola Urban, autorka Okiem Dietetyka rozprawia się z mitami na temat tłuszczu.

    Skomentuj (11)
  • Katarzyna Bosacka: "W mojej kuchni nie ma kompromisów"

    Pisze książki, prowadzi programy w TVN Style: "Wiem, co jem" i "Wiem, co kupuję". Kamera dokumentowała jej odchudzanie i przygotowania do ciąży. Jak Kasia Bosacka widzi swoją rolę w domach Polaków? Co ją wkurza w tym, jak się odżywiamy?

    Skomentuj (1)
  • Walentynkowa kolacja z afrodyzjakami [5 PRZEPISÓW]

    Zapomnij na chwilę o diecie i w Walentynki daj się namówić na kolację pełną afrodyzjaków. Poprosiliśmy specjalistów z Poradni Dietetycznej halsa, by podpowiedzieli jakie potrawy najlepiej wpłyną na nasze libido.

    Skomentuj (1)
  • Jak jeść jarmuż? [6 PRZEPISÓW]

    Jarmuż przeżywa swoją świetność! Ta odmiana kapusty jest bogata w antyoksydacyjne witaminy, mikroelementy i chlorofil, który działa antynowotworowo. Jak jeść jarmuż? Mamy 6 pomysłów.

    Skomentuj (1)
  • Co zakwasza organizm? Lista produktów

    Produkty zbożowe, słodycze, sery i żywność przetworzona zawierająca dużo soli - to one zakwaszają nasz organizm. Chcąc zrównoważyć poziom kwasów, czerpiemy minerały z naszych tkanek. Ale gdy spożywamy dużo produktów zakwaszających, te minerały przestają nam wystarczać i zaczynamy niszczy własny organizm. Oto lista produktów zakwaszających.

    Skomentuj (0)
  • Zakwaszanie i odkwaszanie organizmu. O co chodzi?

    Co oznacza, że jakiś produkt jest kwasowy lub zasadowy? Jakie to ma znaczenie dla organizmu? Co nam grozi, jak zakwasimy nasz organizm? Jakie są tego objawy? Radzi ekspert IRON BODI, Karina Piwowarczyk.

    Skomentuj (0)