Odżywianie

  • Odchudzone święta według Konrada Gacy [4 PRZEPISY]

    Trudno o większe wyzwanie dla trwających w dietach niż święta Bożego Narodzenia. Jedni odmawiają sobie wszystkiego, inni z kolei przesadzają z jedzeniem. Jak przetrwać święta, aby uniknąć obu tych sytuacji? Bożonarodzeniowe przepisy z najnowszej książki "Kuchnia fit" Konrada Gacy pomogą nawet największym łasuchom.

    Skomentuj (0)
  • Jak jeść w święta? Dietetyk: Nie podjadaj w trakcie gotowania i pilnuj kolejności dań

    Za chwilę święta i na moment zapomnimy o diecie. Jak i co jeść, żeby nie zaprzepaścić całej ciężkiej pracy, jaką włożyliśmy na co dzień w nasze treningi i dietę? Zapytaliśmy o to Anetę Łańcuchowską z Poradni Dietetycznej halsa.

    Skomentuj (2)
  • Dieta DASH - dieta na nadciśnienie

    Dieta DASH ma na celu przede wszystkim profilaktykę chorób związanych z ciśnieniem. Nie jest dietą odchudzającą, nie skupia się na zrzucaniu zbędnych kilogramów, ale na poprawie stanu zdrowia. Czy warto ją zastosować i jakie przynosi efekty?

    Skomentuj (0)
  • Dieta na zimę - obalamy mity

    Dieta na zimę powinna zawierać składniki wspomagające odporność, ale czy potrzebujemy dań rozgrzewających? Albo większej liczby kalorii? A może warto zadbać o to, żeby dieta była bogata w tłuszcz? Dietetyk Wioleta Urban (Okiem Dietetyka) wyjaśnia, jak powinna wyglądać dieta na zimę.

    Skomentuj (0)
  • Spirulina - ocean wartości odżywczych

    Spirulina to algi morskie o wysokiej zawartości składników odżywczych. Zobacz, dlaczego warto zastosować ją w codziennym życiu nie tylko dla zdrowia organizmu, ale i dla urody.

    Skomentuj (0)
  • Rukiew wodna - bogactwo witamin i składników odżywczych

    Rukiew wodna, do tej pory nieznana, jest obecnie zaliczana do grona najbardziej wartościowych owoców i warzyw w klasyfikacji William Paterson University, zaraz obok kapusty pekińskiej i boćwiny. Na liście znalazły się żółte i różowe grapefruity, bataty i borówki amerykańskie.

    Skomentuj (8)
  • Mąka orkiszowa, gryczana, amarantusowa - doskonałe zamienniki mąki pszennej

    Coraz częściej słyszymy o złym wpływie pszenicy na organizm człowieka. Mąka pszenna jest jednak wciąż najbardziej popularną i dostępną mąką w naszych sklepach. Sprawdź jakie zamienniki mąki pszennej możesz zastosować dla zdrowia i swojej sylwetki?

    Skomentuj (0)
  • Pieczywo chrupkie Wasa w kilku odsłonach

    Pieczywo chrupkie Wasa dostępne jest w kilku odmianach smakowych pochodzących z różnych dodatków, takich jak sezam, płatki owsiane lub siemię lniane. To znakomita podstawa kanapek, będąca dobrym źródłem błonnika, witamin i składników mineralnych.

    Skomentuj (0)
  • Olej lniany - doskonałe źródło omega-3 [4 PRZEPISY]

    Olej lniany zawiera nienasycone kwasy omega-3, witaminę E i antyoksydanty. Pomaga walczyć z cholesterolem, jest składnikiem diety antyrakowej, a także korzystnie wpływa na kondycję skóry - regeneruje naskórek, nawilża i pomaga przy oparzeniach. Dlaczego jeszcze warto stosować go na co dzień?

    Skomentuj (0)
  • Śniadania, które oczyszczają organizm

    Zdrowe śniadanie nie musi być nudne! Omlet z siemieniem lnianym czy kasza gryczana na słodko to dobry pomysł na początek dnia. Mamy 6 propozycji śniadań, które oczyszczają organizm.

    Skomentuj (2)
  • Stewia - naturalny słodzik zamiast cukru

    Naturalny słodzik ze stewii to zdrowa alternatywa dla cukru czy sztucznych słodzików. Zobacz, w jakiej postaci możesz kupić stewię i jak nią słodzić, żeby było smacznie i bez kalorii.

    Skomentuj (0)
  • Węglowodany - 5 mitów, w które wierzysz

    Węglowodany są często niesłusznie oskarżane o to, że powodują tycie. Stąd tak duża popularność diet niskowęglowodanowych. Kaja Karwowska, dietetyk WygodnaDieta.pl rozprawia się z mitami na temat węglowodanów.

    Skomentuj (46)
  • Stewia - naturalny słodzik [5 PRZEPISÓW]

    Stewia to naturalny, zdrowy i dietetyczny słodzik zastępujący cukier. Dzięki niej możesz ciągle cieszyć się ze słodkiego smaku i nie martwić o dodatkowe kilogramy. Mamy 5 dietetycznych przepisów na desery z wykorzystaniem stewii.

    Skomentuj (6)
  • Białko jest zdrowsze od żółtka? Co siedzi w... jajku

    Jeśli w trosce o kalorie i cholesterol wyrzucasz żółtka, a jesz tylko białka, przemyśl to jeszcze raz. Żółtka mają złą sławę, ale dostarczają wiele cennych składników.

    Skomentuj (0)
  • Co siedzi w... dżemie truskawkowym Łowicz

    Cukier, syrop glukozowo-fruktozowy, substancja zagęszczająca, woda i odrobina owoców - tak często wygląda skład dżemów. Co zrobić, jeśli nie przygotowaliśmy przetworów i jesteśmy skazani na dżemy ze sklepu? Radzi dietetyk, Anna Słomkowska.

    Skomentuj (1)
  • Zielone menu dla aktywnych Sylwii Wiesenberg [7 PRZEPISÓW]

    Jeśli chcesz odświeżyć swój jadłospis lub szukasz pomysłu na nowe, nietradycyjne dodatki, zobacz, co proponuje Sylwia Wiesenberg, trenerka fitness, ambasadorka Fit&Easy. Sylwia proponuje m.in. zielone musli na śniadanie z awokado, zdrowe muffiny z nasionami szałwii czy sałatkę z quinoa. Zobacz, jak je zrobić.

    Skomentuj (21)
  • Zaoszczędź światu miliony butelek z SodaStream

    SodaStream - innowacyjny ekspres do napojów gazowanych, który odpowiada za wznieconą już w 45 krajach bąbelkową rewolucję. Jest to urządzenie, dzięki któremu w kilka sekund możemy przygotować wodę gazowaną lub - w kolejnym kroku - napój smakowy.

    Skomentuj (0)
  • Quinoa (komosa ryżowa) - białko, błonnik i antyoksydanty [5 PRZEPISÓW]

    Quinoa (komosa ryżowa) zawiera pełnowartościowe białko, błonnik, antyoksydanty, witaminy i sole mineralne. Nic dziwnego, że Organizacja Narodów Zjednoczonych ogłosiła rok 2013 Międzynarodowym Rokiem Quinoi. Jak jeść komosę ryżową?

    Skomentuj (0)
  • Masło czy margaryna - co wybrać?

    Co jest lepsze - masło czy margaryna. Argumentami przerzucają się zwolennicy obydwu. A przecież na tym gama tłuszczów się nie kończy.

    Skomentuj (2)
  • Czy kawa tuczy?

    Zastanawiasz się, czy twoje ulubione cafe latte idą w boczki? Otóż, kawa sama w sobie zawiera niewiele kalorii. To mleko, cukier, syropy i sosy smakowe oraz bita śmietana znacząco podnoszą wartość kaloryczną kawy. Jak skomponować składniki, by napój był słodki, ale mniej tuczący podpowiada Marzena Brzezińska, dyplomowany dietetyk z firmy Star Fitness.

    Skomentuj (0)
  • Jak jedzą Polacy? [RAPORT]

    82 proc. jada trzy razy dziennie. 79 proc. niezależnie od dnia tygodnia do obiadu siada w domu. Coraz częściej czytamy etykiety i wybieramy produkty ekologiczne.

    Skomentuj (2)
  • Superfoods. Regeneracja na talerzu

    Na pewno słyszałeś o jagodach goji, nasionach chia czy amarantusie. Przed włożeniem ich do koszyka powstrzymuje cię myśl, że to kolejna żywieniowa moda, wykreowana przez producentów, którzy tylko obiecują dawkę super składników odżywczych, a sami liczą przychody?

    Skomentuj (49)
  • Jedz białko na śniadanie [6 SPOSOBÓW]

    Obecne w naszej diecie białko zwierzęce dostarcza tłuszczów nasyconych, podnoszących poziom cholesterolu, a przez to prowadzących do miażdżycy. Śniadanie w postaci owsianki, jajek, serka wiejskiego czy zielonego koktajlu wzbogaci dietę w zdrowe białko.

    Skomentuj (7)
  • Gluten, nabiał, węglowodany - sprawdziłam, co mnie tuczy

    Coraz więcej osób mówi: "Nie jadam glutenu i jajek. Nie mogę - tak wyszło w testach genetycznych". Czy rzeczywiście warto sprawdzić, czego nie toleruje twój organizm?

    Skomentuj (15)
  • Amarantus - roślina XXI wieku [5 PRZEPISÓW]

    Amarantus pod względem zawartości najważniejszych substancji odżywczych przewyższa większość tradycyjnych zbóż. Dlatego FAO - Organizacja Narodów Zjednoczonych do Spraw Wyżywienia i Rolnictwa nazwała szarłat rośliną XXI wieku. Białko, błonnik, skwalen, antyoksydanty i kwasy tłuszczowe to najważniejsze składniki tej rośliny.

    Skomentuj (0)
  • "Dobra dieta musi być szyta na miarę". O Dukanie, glukenie i detoksie mówi dietetyk [WYWIAD]

    To niby proste, ale wkoło masa grubych ludzi. Jesteśmy grubi, bo za dużo jemy. Geny mają mniejsze znaczenie, niż się wydaje. Różnica w podstawowej przemianie materii to około 10 proc. Za mało, żeby u zdrowych ludzi tłumaczyć tym otyłość - mówi dietetyczka, Agata Świerk.

    Skomentuj (56)
  • Nasiona chia - starożytny sposób na zdrowie [12 PRZEPISÓW]

    Nasiona chia mają więcej wapnia niż mleko, więcej żelaza niż szpinak i więcej błonnika niż otręby. Te niepozorne ziarenka były podstawą diety Azteków. Dlaczego nasiona chia są takie zdrowe? Jak je jeść? Mamy 12 dietetycznych przepisów z wykorzystaniem nasion chia.

    Skomentuj (17)
  • Słone przekąski, woda smakowa, jogurt owocowy. Co siedzi w twoich ulubionych produktach?

    Wodą smakową można zastąpić zwykłą wodę, a w jogurcie owocowym znajdziesz prawdziwe owoce? Z pomocą dietetyków obalamy mity.

    Skomentuj (27)
  • Trening w lecie. lle i co pić podczas ćwiczeń

    Jeśli trenujesz w lecie, podczas upału, pamiętaj o właściwym nawadnianiu. Sprawdzą się napoje izotoniczne, które dodają energii i sprawiają, że możesz ćwiczyć więcej i lepiej.

    Skomentuj (1)
  • Dania z olejem kokosowym [5 PRZEPISÓW]

    Ostatnio o oleju kokosowym zrobiło się o dość głośno. Olej kokosowy ma zastosowanie nie tylko w kuchni, ale także w kosmetyce, a zwolennicy oleju kokosowego zachwycają się jego wpływem na stan zdrowia. Czy faktycznie jest taki zdrowy? Odpowiada dietetyk, Agnieszka Kula z Perfectdiet.pl.

    Skomentuj (1)